260409

Lördagen var nog ett under att vi tog oss igenom.
Dagen började med att dra sig upp ur sängen klockan 05:45 vilket jag tror är det tidigaste på senaste året jag tagit mig upp på en lördag. Lovisa skulle nämligen tävla skol DM i hästhoppning, jag, Frida och Amanda var med som coatcher.
Dagen började toppen, med stek i solen och fika tills det var dags för lovisa att tävla första klassen. Som tre nervösa turister stod vi på sidan och höll tummarna för att det skulle gå bra. Men efter några hinder står vi och gapar, chockerade. Hästen tvärnitar, lovisa slår en volt och flyger över hindret, landar på nacken och ligger helt orörbar. Vi kutar ut på banan vettskrämda..... Med en olidlig smärta tar hon sig upp på benen, av banan och tuff som hon är upp på hästen igen. Det blev tyvärr ingen tävling pga pinan i ryggen. Vi övertalar henne till att stryka, packar ihop och börjar rulla hemmåt. Då börjar det smälla bak i lastbilen, vi stannar för att kolla läget. då har hästen på något sätt lyckats fastna med ena benet farmför en bom, i panik skriker i på hjälp och som tur löste det sig tillslut. Darrig av all skräck ska jag köra hem lastbilen och hoppas på att inte hamna i diket, det hade inte förvånat mig pga hur dagen började. 

Väl hemma drog vi ihop ett gäng och grillade på tångringsgatan, lär göras om!
Vidare hem till en av emils kompisar för att öla och sedan ut på S2. Kvällen slutade iallafall bra, förutom att jag fick höra av en vakt att lovisa hade tagit sig ner med sin onda rygg på ett snabbt sätt, ramla... haha

Idag har vi inte rört oss många meter, chill hos frida med film och pizza. sweeet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0